Drezda az utóbbi években egyaránt lett híres és hírhedt. Hírnevét az egykor lebombázott történelmi városközpont újjáépítésére tett kísérletével szerezte, hírhedt pedig a 2015 óta a városon hullámként végigsöprő szélsőjobboldali üntetések miatt lett. Drezda egyrészről példája annak a városideálnak, amelyet a német újraegyesítés után sokan reméltek, egyúttal tanúskodik mindarról, ami Németországban és Európában azóta félresiklott. Minden hétfő este két valóság csap össze, amikor a szélsőséges Pegida-mozgalom az utcára vonul. De vajon a két valóság ellentétes egymással? Vagy a kísérlet, hogy építészetileg újra megteremtse mindazt, ami 1945-ben odaveszett, valójában nagyon is hozzájárult ahhoz, hogy a második villágháború politikai szellemei ma is kísértenek? A film Drezda konzervatív építészeti politikájáról szól, ami jelentős módon egyengette a jelenleg a várost sújtó jobboldali hullám útját.


A RENDEZŐRŐL
Hans Christian Post posztdoktori munkatársa a Dél-Dániai Egyetem Kulturális és Tudományos Tanszékének, ahol építészetet, várostervezést és filmkészítést tanít. Korábban kutatóként, forgatókönyvíróként és gyártásvezetőként is dolgozott egy berlini dokumentumfimes cégnél. A 2015-ben elkészült Végállomás, Alexanderplatz 2011-es PhD disszertációján alapult. A filmet azóta több mint húsz fesztiválon mutatták be és továbbra is nagy érdeklődésre tart számot.

A Filmapokon korábban bemutatott filmjei a Kié a város? és a Végállomás, Alexanderplatz.