A vagány ötleteiről ismert BIG iroda új, koppenhágai hulladékégetőjének terve bejárta a szakmai világsajtót, ami az épület funkcióját tekintve egészen szokatlan jelenségnek számít. Ez a projekt egy olyan ipari létesítményt kapcsol be a város vérkeringésébe, amit jellemzően elhagyatott városszéli, közönség forgalomtól elzárt területre telepítenek, ráadásul mindezt az ipari költséghatékony forma helyett középületekre jellemző esztétikával, anyaghasználattal teszi. A modern városi infrastruktúrák teljesen elszakítottak minket a természettől, és így saját tevékenységünk környezetre gyakorolt hatásait sem tudjuk felmérni, ami sok kutató szerint felelőtlen, pazarló fogyasztói hozzáállást eredményez. Tetteink transzparenciája, a városi közmű szerepének megértése fontos lépés egy tudatosabb életmód felé. A CopenHillnek keresztelt épület üzenete egyszerre szép és aktuális: a hulladékkezelés a városi élet fontos része, vigyük hát közelebb az emberekhez, tegyük a mindennapi életük részévé. És ha már így teszünk, akkor miért ne lehetne Koppenhága legújabb mérföldköve egy puccos hotel helyett egy szemétégető? A projekt megvalósításához azonban nem csak az ambiciózus irodára, hanem egy építészetet értő, rugalmas gondolkodású projektmenedzser csapatra is szükség volt, akik nem hagyták, hogy az újszerű koncepciót ellehetetlenítsék a műszaki előírások és a hideg racionalitással gondolkodó mérnökök, és egyféle hídként, mediátorként szolgáltak a két pólus között. A film végigköveti ezt a folyamatot a pályázat kihirdetésétől egészen az épület 2020-as átadásáig, őszinte képet festve a buktatókról és sikerekről.


A RENDEZŐKRŐL

Rikke Selin Fokdal dán székhelyű szerkesztő és rendező. A Dán Nemzeti Filmintézet hallgatójaként végzett. Több évtizedre visszanyúló munkássága során számtalan reklám-, dokumentum- és mozifilmet készített. Művészekkel és nagy produkciós cégekkel dolgozott együtt, és a sorozatgyártásban is rutinosan mozog.

Kaspar Astrup Schröder (1979, Greve, Dánia) koppenhágai székhelyű díjnyertes rendező, autodidakta filmkészítő, képzőművész és dizájner. Karakterközpontú dokumentumfilmjeit nemzetközi közönség számára forgatja. Multidiszciplináris képzőművészként zenél, fest és grafikai tervezéssel is foglalkozik. Munkáit Koppenhágában, Amszterdamban, Brüsszelben, New York-ban, Shenzhenben és Tokióban is bemutatták.

A Filmnapokon korábban bemutatott filmjei Az én játszóterem és a BIG Time.