Bikes vs cars? Milyen hülyeség, a közlekedés nem bandaháború. De akkor miért nem bringával viszi mindenki suliba a gyerekét? Miért költöznek annyian az agglomerációba, hogyan halhatnak meg évente több százan az utakon? Nyilvánvaló, hogy az autóktól nem lehet haladni, más megoldásokat kell találnunk. Leporolni a biciklit, fejleszteni a közösségi közlekedést, megtalálni az autózás elviselhető mértékét. Csak annyi múlik ezen, milyen városokban fogunk élni. Innen nézve máris érthető a kérdés: több bringával vagy több autóval képzeljük el a jövőt?


A NAGY BICIKLI-AUTÓ MECCS NAGYKÖVETÉRŐL

Halász Áron több mint másfél évtizede dolgozik azért, hogy emberközpontú, élhető városaink legyenek. Fő területe a közlekedés és a közterületeink fenntarthatóbbá tétele, azon belül is a kerékpározás és a gyaloglás visszahelyezése a városi mindennapokba. A bringás közlekedés népszerűsítése és a szemléletformálás mellett kézzel fogható eredményeket ért el számos olyan kerékpáros fejlesztéssel, amelyek könnyebbé teszik, hogy bárki biciklire tudjon ülni. Az I bike Budapest bringás felvonulások korábbi főszervezőjeként tízezreknek mutatta meg a biciklis város örömét, tévéműsorok szakértő vendégeként közérthetően segít megérteni a vitás szakmai kérdéseket. Civil szerepét 2022-ben hivatalnoki létre cserélte, hogy a reflektorfénytől távolabb, de továbbra is egy olyan Budapestért dolgozhasson, ahol egészségesebb környezetben jobban tudunk élni.