Koppenhága, a nyitott, humánus és megfizethető nagyvárosok egykori mintapéldánya mára kizárólag a tehetősek számára elérhető buborékká változott. Vajon előfutára lett-e egy olyan fejlődési iránynak, amely más városokra is vár, esetleg némelyik már el is indult ezen az úton? A konfrontatív dokumentumfilm „a világ egyik legjobb városa”-imázs mögé pillant, és megvizsgálja Koppenhága elmúlt évtizedekben végbement átalakulásának árnyoldalát: hogyan lett az adósság sújtotta iparvárosból neoliberális városi díszlet, amelyet az olcsó lakáshitelek pumpáltak fel? A film építészeket, aktivistákat és írókat megszólaltatva tárja fel a fejlődés részleteit, és mutat rá, hogy a messze földön híres élhetőség kockán forog.

Budapest150: Hogyan lehetne Budapest élhetőbb és vonzóbb a hátrányos helyzetű városlakók perifériára szorítása nélkül?


A RENDEZŐRŐL

Hans Christian Post 2000 óta készít dokumentumfilmeket. Kezdetben rendezőasszisztensként valamint a német WTS-Mixed Media cég munkatársaként televíziók megrendelésére készült filmeken dolgozott, 2014 óta pedig független rendezőként és producerként alkot. 2015-ben készült el első saját gyártású filmje, a “Végállomás, Alexanderplatz”, amelyet a 2017-es “Kié a város?” követett. 2020-as “Merre a történelemmel?” című díjnyertes filmjének világpremierje a 12. Budapesti Építészeti Filmnapokon volt.

A Koppenhágai Egyetem Művészeti- és Kultúratudományi Tanszékén szerzett mester- és PhD fokozatot a modern kultúra témakörében. Elsődleges kutatási területe a kulturális és városi emlékezet. Drezda és Berlin példáján keresztül sokat írt (és forgatott) a várostervezés, az épületvédelem, az emlékezet és a történelempolitika összefonódásáról. Filmes tevékenysége mellett több egyetemen is oktat.

Jelenleg két filmen is dolgozik. Az egyik az 1960-as évek modernista örökségével kapcsolatos jelenlegi politikákról, a másik pedig a Covid-19 világjárvány városi terekre gyakorolt hatásáról szól majd.