A Történelem törlés alatt a Birminghami Központi Könyvtár épületéről és a modernizmus haláláról szóló egészestés dokumentumesszé. Egy olyan korszakban, amikor a neoliberalizmus az uralkodó közgazdasági modell, és mindenki megfeledkezett az elődök modernista eszméiről, a „Paradicsom” egykori ígéretének tanúbizonyságaként magasodik egy épület Birmingham Paradise Circus nevű városközpontjában. Az önkormányzat szerint visszataszító, az örökségvédelem szerint a háború utáni építészet példás képviselője. John Madin betonkolosszusa és az általa képviselt ideálok megmentéséért folytatott küzdelem története érdekfeszítő mozi. A pszicho-földrajzi detektívtörténetben Andy Howlett archív felvételeket és helyszíni felderítések képeit fűzi egybe, hogy megpróbáljon rájönni, hol siklott ki a múlt jövőképe.

Budapest150: Hogyan tegyük láthatóvá és védjük meg a modernista építészeti örökséget?


A RENDEZŐRŐL

Andy Howlett birminghami művész, filmes és amatőr gördeszkás. Érdeklődési területei a kollektív séták, az építészet, az időutazás, az urbex, a gerilla örökségi túrák és ellenturizmus, a közösségi mozi, a köztér és a városhoz való jog.