A belga Gent 2017 áprilisában új városi közlekedési szabályozást léptetett életbe, amely alapjaiban változtatta meg a helyiek közlekedési szokásait, váratlan átnyergeléseket inspirálva. A rendelkezés kevesebb autóhasználatra és több biciklizésre, vagy a közösségi közlekedés gyakoribb használatára ösztönöz. Nagy változást értek el a taktikai urbanizmus eszközeivel is, például beton terelők vagy növényládák kihelyezésével, némelyiket térfigyelő kamerákkal megerősítve, vagy az átjárók biztonságosabbá tételével a biciklisek és gyalogosok számára. Az eredmény: 40%-kal kevesebb autó az elsődlegesen biciklizésre kijelölt útvonalakon!

Budapest150: Hogyan csökkentsük az autós forgalmat és buzdítsunk környezetkímélőbb közlekedési módokra?


A RENDEZŐRŐL

Az egyszemélyes filmkészítő hadsereg Clarence Eckersonra gyakran hivatkoznak úgy, mint a „legkomolyabb arcra a közlekedési showbizniszben”, miután a nehéz és rázós elgondolásokat is megfoghatóvá és szórakoztatóvá tudja tenni a nagyközönség számára. Több mint 20 éve dokumentálja a civil közlekedési mozgalmakat, és csaknem 1000 rövidfilmet készített a Shortfilms számára. Hivatalos filmkészítői vagy várostervezési tanulmányok híján Eckerson annak tulajdonítja felhalmozott tudását, hogy sohasem volt jogosítványa. Felvételeinek 99%-át biciklizés, gyaloglás, vonatozás vagy buszozás közben készíti, amitől filmjeinek egyedi, a történések közepébe repítő hangulata van. És nagyon szeret ingázni.